הדרכה להורים לתרגול בבית

עידוד + תיקון והמחשה
"כן, המכונית עצרה: חניתי"
מטרה: ליצור רצון וביטחון בתקשורת

תיווך
  • לתת את התשובה מיד לאחר הצגת השאילה
  • לתת את התשובה לאחר המתנה קצרה
  • יש אפשרות לתת את התשובה עוד לני הצגת השאלה
  • רמז של צליל ראשון
  • רמז ויזואלי
  • רמז מוחשי
  • רמז אודיוטורי
  • מתן תיווך לפי רמת הצורך: תיווך מלאת תיווך חלקי וותיווך מינימלי
  • לחלק/לפרק את המשימה לחלקים 
 תשומת לב להבעות פנים להבחין קושי
מודעות לחוויה של הילד/ה

תשומת לב לרמת הקשב ושיתוף פעולה
  • קריאה בשם
  • הכוונה אודיולוגי
  • מתן הוראה להצביע באצבא כדי לגייס קשב
  • מסר קצר
  • הפשטה
  • בקשה לשינון כדי לוודא הבנה
  • משיכת עין לפה שלך (על ידי אצבא או תשומת חפץ מרתק ליד הפה)
מושגי יסוד
  • כמות
  • זמן
  • מרחב
אבני יסוד ביכולות קריאה
  • פונולוגיה
  • אורטוגרפיה
  • סמנטיקה (אוצר מילים, קטגוריות, מילות תיאור, מילות שאלה)
ארגון המסר המילולי
הרכבת משפט/שאלה, הרחבת המבע, יכולות נרטיביות (לספר סיפורים וחוויות), מילות קישור

Story Grammar Marker - מושגי יסוד בספרות
  • כריכה
  • תוכן העניינים
  • כותרת
  • מחבר
  • מאייר
  • דמוית עיקריות
  • רקע (איפה)
יכולות חשיבה
  • סיבתיות
  • הקשר
  • השוואה (דומה/שונה)
  • פתרון בעיות

Comments

Popular posts from this blog

Voice & Vagal Perturbations

Apraxia: Basics and Beyond