הדרכה להורים לתרגול בבית
עידוד + תיקון והמחשה
"כן, המכונית עצרה: חניתי"
מטרה: ליצור רצון וביטחון בתקשורת
תיווך
- לתת את התשובה מיד לאחר הצגת השאילה
- לתת את התשובה לאחר המתנה קצרה
- יש אפשרות לתת את התשובה עוד לני הצגת השאלה
- רמז של צליל ראשון
- רמז ויזואלי
- רמז מוחשי
- רמז אודיוטורי
- מתן תיווך לפי רמת הצורך: תיווך מלאת תיווך חלקי וותיווך מינימלי
- לחלק/לפרק את המשימה לחלקים
תשומת לב להבעות פנים להבחין קושי
מודעות לחוויה של הילד/ה
תשומת לב לרמת הקשב ושיתוף פעולה
- קריאה בשם
- הכוונה אודיולוגי
- מתן הוראה להצביע באצבא כדי לגייס קשב
- מסר קצר
- הפשטה
- בקשה לשינון כדי לוודא הבנה
- משיכת עין לפה שלך (על ידי אצבא או תשומת חפץ מרתק ליד הפה)
מושגי יסוד
- כמות
- זמן
- מרחב
אבני יסוד ביכולות קריאה
- פונולוגיה
- אורטוגרפיה
- סמנטיקה (אוצר מילים, קטגוריות, מילות תיאור, מילות שאלה)
ארגון המסר המילולי
הרכבת משפט/שאלה, הרחבת המבע, יכולות נרטיביות (לספר סיפורים וחוויות), מילות קישור
Story Grammar Marker - מושגי יסוד בספרות
- כריכה
- תוכן העניינים
- כותרת
- מחבר
- מאייר
- דמוית עיקריות
- רקע (איפה)
יכולות חשיבה
- סיבתיות
- הקשר
- השוואה (דומה/שונה)
- פתרון בעיות
Comments
Post a Comment